Nie trać włosów zimą! Tak zadbasz o nie dietą.

24-01-2018

Czytaj dalej

#aktualności

Czeka Cię trudny dzień w szkole? Wzmocnij się kaszą jaglaną

24-01-2018

Czytaj dalej

#aktualności

Nie ma to jak zupa. Zmiksuj ją na zdrowie!

24-01-2018

Czytaj dalej

#aktualności

Aktywni fizycznie w cukrzycy. Nie rezygnuj ze zdrowia!

24-01-2018

Czytaj dalej

#aktualności

Zdrowie na europejskim talerzu. Potrawy z Europy w Twojej kuchni!

24-01-2018

Czytaj dalej

#aktualności

Kichaj na przeziębienie! Te produkty musisz mieć zimą w kuchni!

24-01-2018

Czytaj dalej

#aktualności

Pomyśl czule o rybie, zwłaszcza zimą!

10-01-2018

Czytaj dalej

#ryba

Życzenia od Zespołu Programu Edukacyjnego „Żyj smacznie i zdrowo” i zapowiedź pierwszych zestawów!

10-01-2018

Czytaj dalej

#zyczenia

Zdrowe przekąski na sylwestrowy stół. Jak nie dać się pokusie w karnawale?

10-01-2018

Czytaj dalej

#sylwestra @przekaski

Sztuka jedzenia – jak nie odmawiać sobie smakołyków w Święta?

10-01-2018

Czytaj dalej

święta

Niespodzianka w zestawie edukacyjnym – gra edukacyjna YEDZO!

13-12-2017

Czytaj dalej

zyjsmacznieizdrowo

Ruszyliśmy z 8. edycją programu edukacyjnego „Żyj smacznie i zdrowo”

13-12-2017

Czytaj dalej

zyjsmacznieizdrowo

Mamy pierwsze zgłoszenia do programu „Żyj smacznie i zdrowo”!

13-12-2017

Czytaj dalej

zyjsmacznieizdrowo

Katarzyna Zadka – ekspert ds. żywienia programu „Żyj smacznie i zdrowo”

13-12-2017

Czytaj dalej

zyjsmacznieizdrowo

Ambasador 8. edycji programu „Żyj smacznie i zdrowo” – SHEO!

13-12-2017

Czytaj dalej

zyjsmacznieizdrowo
  • 1
  • 2

ODKRYJ CIEKAWE ARTYKUŁY,
SCENARIUSZE LEKCJI I SUPER
PROSTE PRZEPISY.

A MOŻE MASZ PYTANIE
DO NASZEJ DIETETYCZKI KASI?

pytania i odpowiedzi

Katarzyna Zadka

dietetyk

Jeśli masz pytanie w kwestiach żywieniowych nasza ekspertka chętnie na nie odpowie.

Czy powinno się jeść owoce na wieczór?

Owoce powinno się spożywać w pierwszej połowie dnia, najpóźniej na podwieczorek. Zawierają w swoim składzie cukry proste, które są źródłem energii, która niewykorzystana zostanie zamieniona w tkankę tłuszczową. Na ogół wieczorem jesteśmy mniej aktywni stąd powyższe zalecenie. 

Czy warto jeść warzywa?

Oczywiście, że tak! Warzywa cechują się bogactwem substancji odżywczych między innymi witamin i mikroelementów. Warzywa to także główne źródło witaminy C, kwasu foliowego i potasu w naszej diecie! Ponadto zawierają błonnik niezbędny dla prawidłowej pracy układu pokarmowego. Dzięki dużej zawartości wody są w większości niskokaloryczne. Warzywa powinny być podstawą większości spożywanych przez nas posiłków i wraz z owocami stanowić połowę wszystkiego, co zjadamy! 

Jak często powinno się jeść w ciągu dnia?

Powinno się spożywać 5 posiłków dziennie o stałych porach w około 3-4-godzinnych odstępach. Ten sposób odżywiania powoduje systematyczne dostarczanie organizmowi składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia i sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

Czy soki owocowe mogę pić bez ograniczeń?

Soki są cennym źródłem witamin, składników mineralnych oraz antyoksydantów. Jeśli po nie sięgasz, to najlepszym rozwiązaniem są soki świeżo wyciskane z owoców i warzyw oraz 100% soki pasteryzowane o znacznie wydłużonym terminie przydatności. Szukając na sklepowej półce soku, czytaj etykiety i wybieraj produkty z informacją sok 100%. Taki produkt, nie zawiera dodatku cukru. Znajdują się w nim wyłącznie cukry proste pochodzące z owoców czy warzyw. Do takich soków nie są dodawane także aromaty oraz żadne barwniki, czy konserwanty. Barwa, smak, zapach pochodzą wyłącznie z owoców, z których sok jest wyprodukowany. Soki owocowe są ważnym elementem prawidłowo zbilansowanej diety, ale powinno się pić je z umiarem, najlepiej nie więcej niż 1-2 szklanki dziennie. Jedna szklanka soku, to jedna z 5 zalecanych dziennie porcji warzyw i owoców.